Rozhovor o albume Svet v ohrození

Tublatanka vydala tento rok ďalší sériový album pod názvom „Svet v ohrození“. Mohli sme si všimnúť , že singel„Zmysel lásky“ k tomuto albumu vyšiel o niečo neskôr, tým pádom sa aj do rádií dostal s určitým časovým posunom a fanúšikovia, ktorí si ho chceli v rádiách dať zahrať nemohli, z dôvodu, že ho ešte všetky rádia nemali.. Prečo tomu bolo tak?

Odpoveď: Áno, je to tak. Singel skutočne vyšiel neskôr ako vyšlo vlastné CD a to z dôvodu, že sme dali rádiám možnosť, priamo sa podieľať na výbere danej skladby, ktorá by zodpovedala ich formátu. Cez vydavateľstvo sme oslovili  viaceré rádiá, no bohužiaľ nevedeli sme sa dočkať ich odpovede. Mali sme variácie ako pre komerčné, tak i pre rádia hrajúce rockovú hudbu. Aj keď najkompetentnejšiu odpoveď na túto otázku by vedelo dať naše vydavateľstvo EMI, ktoré to malo plne v kompetencii.

   Prečo celoplošné rádia už nehrávajú Tublatanku, keď ľudia majú o pesničky od Tublatanky záujem?

Odpoveď: Táto otázka zasa smeruje priamo na rádiá, no pokúsim sa na ňu odpovedať z našej pozície interpreta.Najčastejšou formuláciou negatívneho stanoviska daného subjektu v rádiu,či už ho nazveme programovým riaditeľom alebo hudobným dramaturgom býva tá, že daná skladba nespadá do formátu ich rádia. Teraz to poviem zjednodušene a na rovinu: nemáme tam kamarátov a spriaznené duše, nám naklonené,ako to bolo v minulosti. Samozrejme, že sme skúšali rôzne cesty ako sa dostať na playlist do prime tim-u, no s minimálnym úspechom. Vydavateľstvo nás informovalo o niekoľkých sériách reklamných spotov, v údajne závratných sumách, v rádiu s celoplošným krytím, no tie sa podľa výsledkov minuli cieľa.

  Fanúšikom sa zdá, že tento krát pri vydaní albume „Svet v ohrození“ bola dosť slabá promo,, my ako Fan klub sme sa snažili si na želanie pýtať v rádiách  singel Zmysel lásky po kým ho dostali od vydavateľstva.

. Odpoveď: Veľmi si vážime podpory a záujmu našich aktívnych fanúšikov, ktorú vyvíjajú činnosť v akejkoľvek forme v náš prospech. Každý jeden mail, sms alebo telefonát je dôležitý a raz to musí vyjsť. Keďže i táto otázka je znovu konfrontačná a mala by smerovať nie len ku mne, ale i k vydavateľstvu a médiam rozhlasovým, televíznym i printovým,skúsim kompetentne odpovedať.  Zo svojej pozície manažéra spomeniem podiel na príprave krstu, kde sme pozvali média, či už printové, internetové i televízne, ktorý dopadol veľmi dobre. Tublatanka bola spomenutá v najsledovanejších reláciách, či už to boli Televízne noviny, Smotánka, Na streche. Na krst boli pozvaní a z časti sa aj zúčastnili naši sponzori, ktorí následne umožnili vytvoriť rozsiahlu billboardovú kampaň po celej Slovenskej republike. 

  Keď nastane takéto ticho po vydaní albumu, tak mi chodia potom dosť smutné maily typu: „Prečo je marketing Tublatanky tak slabý?

 Odpoveď: Najprv sa zastavíme pri slove marketing. Slovo marketing v prípade Tublatanky znamená komplexné dianie okolo kapely počnúc komponovaním skladieb, písaním textov, aranžovania, výberu producenta, štúdia, vydavateľstva, natáčania videoklipov, promo-kampane,organizovania koncertov, účinkovania v televíznych a rádiových reláciách,práce fanklubu pri podpore kapely a v neposlednom rade i merchandisingu.Tvrdiť, že marketing skupiny Tublatanka je slabý, je znevažovaním práce Maťa Ďurindu, ktorý vždy trpezlivo podáva interviá, odpovedá nie vždy kompetentným a pripraveným moderátorom i novinárom, obhajuje kapelu v jej smerovaní v tvorbe a postojoch, ktorý na svojich pleciach nesie hlavnú zodpovednosť za filozofiu kapely. Tak isto je to zneváženie mojej práce ako manažéra a hudobníka,spoločne s Petrom Schlosserom ako bubeníkom, ktorý priniesol do kapely novú krv, entuziazmus a energiu. Tublatanka je rozbehnutý vlak, ktorý netreba brzdiť. V súčasnej dobe, ktorá nie je naklonená ani hudobnému odvetviu a rockovej muzike zvlášť potvrdzuje skupina svoju životnosť a kvalitu množstvom úspešných koncertov, či už na festivaloch alebo samostatne. V neposlednej miere i vydaním nadštandardného albumu,ktorý vyzdvihli naši fanúšikovia i prevažná časť odborných hudobných kritikov v ich recenziách. Tým som chcel povedať, že niekedy môže skupina aj život položiť na pódiu čiv štúdiu , fanklub uhlasovať do bezvedomia a manažér chytiť infarkt,pokiaľ im nebudú naklonené vplyvné média je to ťažké.

 Cez víkend som sa stretol s partiou ľudí,ktorí poznajú Tublatanku a pýtali sa ma či vôbec Tublatanka ešte hrá? „ citujem z mailov aj od môjho web. Technika“
Mne je potom ťažko hovoriť, že Tublatanka hrá a funguje, keď je informácii málo, prípadne aj na niečom pracujete, ale ja neviem o tom a preto nemôžem ani informovať vašich fanúšikov.

Odpoveď: Pozdravujem tvojho web technika a prosím ho aby pri podobných otázkach nasmeroval našich priaznivcov na našu web stránku www.tublatanka.sk,  kde sa môžu presvedčiť, že skupina existuje,tvorí, hrá s nasadením koncerty, hudobne i ľudsky si rozumie.
O našich aktivitách koncertných alebo štúdiových pravidelne informujeme a táto činnosť bude ešte vylepšená užšou spoluprácou s našim webmaster-om, ktorý bude častejšie informovať o dianí v kapele. Svoj súkromný život si však budeme naďalej strážiť a neklesneme k bulvárnemu spôsobu informácií ,ako nás nezriedka navádza časť novinárskej obce.

Ku ktorým skladbám z nového sériového albumu plánuje  Tublatanka natočiť klipy?

Odpoveď: Je rozpracovaný videoklip ku skladbe Svet v ohrození, ktorý dá sa povedať je vo finálnej fáze zostrihu a treba na ňom doladiť niektoré detaily. Prezradím že klip sa natáčal v jednej sále v meste Topoľčany za účasti kompletnej svetelnej i zvukovej aparatúry a chcem týmto vyzdvihnúť a poďakovať za prácu našim technikom Jurajovi Gažimu, Jankovi Legeňovi a Milanovi Šútorovi ako aj spriaznenej firme Arttec menovite Igorovi Haluzovi a Erikovi Némethymu. Klip natáčal Pán Jozef Žitňanský, u korého sa klip i strihá a dokončuje. Bude emotívny, tvrdý a priamočiary.Mne osobne sa veľmi páči, pretože je aktuálny a k veci. Nie sú tam žiadne banality a trápnosti, ktoré môžeme občas vidieť v súčasných videoklipoch. Ďalšou skladbou, na ktorú sa bude robiť videoklip je skladba Revolúcia, kde už základ je pretočený.

Na čo sa môžu tešiť fanúšikovia po vydaní nového CD, čo môžu fanúšikovia od kapely očakávať v horizonte 3 rokoch?

Odpoveď: Neplánujeme budúcnosť kapely na konkrétne 3 roky ani na 5-ročnice. V blízkej budúcnosti chystáme krst nového CD pre Českú republiku, ktorý sa odohrá v Prahe v klube Hard-rock cafe 28.9. 2010 a bude prebiehať podobne ako krst v Bratislave, to znamená odohráme kompletný koncert so zaradením pilotnej skladby Svet v ohrození. Na jeseň je naplánované vydanie dlho očakávaného DVD live z klubu Retro Praha, ktoré chceme doplniť bonusmi vo forme rozhovorov s jednotlivými členmi kapely a klipom Svet v ohrození.
Máte ako kapela informácie o tom aká je predajnosť nového albumu „Svet v ohrození“ ako sa dobre predáva?
 Odpoveď: Relevantná informácia od zástupcu firmy monitor EMI pre Slovensko Pána Gabriela Drenku je cca 3000 ks.

Ako sa cítiš ako manažér a basgitarista Tublatanky v jednej osobe? Myslíš si,že tieto dve funkcie sa dajú skĺbiť tak, aby si bol so svojou prácou maximálne spokojný ? V konečnom dôsledku je to dosť náročné na čas a energiu.. Čo Ťa z týchto dvoch „funkcií“ baví viac?

 Odpoveď:
Ďakujem zo opýtanie, cítim sa veľmi dobre. Nikdy som netúžil robiť manažéra kapely, aj keď som sa už venoval manažovaniu hotela či obchodu. Pohltí mi to vačšinu môjho pracovného ale i voľného času. No nebolo iného riešenia. Neustávajúce  problémy, ktoré otravovali život kapely,presiahli únosnú hranicu a my sme sa s bývalým  manažérom rozlúčili. Príjemné veci si užil a kritické sme beztak museli riešiť my s Martinom. Hovoria o mne,že som razantný a tvrdý ale má to zmysel a výsledky.Meno Tublatanka musí vzbudzovať rešpekt aj u neprajníkov. A či som so sebou spokojný? Kto je so sebou spokojný mal by skončiť.... Spokojnosť nikoho nikam neposúva- to je stagnácia. A ja nechcem končiť! Energie mám dosť a čas si nájdem.Samozrejme ,že hrať ma priťahuje viac,na pódiu sa cítim najlepšie- to je poslanie a manažovanie je práca, ktorá ma baví.

 Máš čas ešte cvičiť  na gitaru?

 Odpoveď: Áno, dokonca aj chuť!

Tublatanka má už 20 rockov svoj Fan klub, ktorý spája kapelu s fanúšikmi,podporuje ju napr. v hitparádach, /ako napr. teraz je singel „Zmysel lásky“ v rádiu Fortinus v hitparáde Rebrík už druhý alebo tretí krát na 1. mieste a toaj vďaka fans.webu../ No a na druhej strane sa zas kapela veľmi rada stretávala navzájom so svojimi fanúšikmi na zrazoch, bude táto tradícia zo strany kapely aj naďalej s fans. pokračovať? Ako sa na Fan klub Tublatanka dívaš TY?

Odpoveď: Myslím si, že kapelu spája s fanúšikmi jej hudba.Kapela môže mať najlepší fanklub na svete, pokiaľ nebude hrať dobrú hudbu nebude mať fanúšikov žiadnych. To znamená: dobrá kapela =dobrá hudba= výborný fanklub = výborná podpora pre kapelu, to je nepísané pravidlo.Stretávať fanúšikov je veľmi príjemné, najma ak sú to pravý fanúšikovia Tublatanky a stretnúť by sa už patrilo.


Fanklub Tublatanka mal svojho času vlastný časopis Šlabikár, dnes majú svoj fans.web, kde sa stretávajú fanúšikovia, nachádzajú tu nové a zaujímavé informácie o svojej obľúbenej kapele, pridávajú si sem fotografie z rôznych akcií, nové termíny koncertov,ktoré nájdu na hud. serveroch, alebo podporujú kapelu v hitparádach, ktoré si tam nájdu.. Chceme sa Ťa preto opýtať, či by z tvojho postu manažéra nemohol s fanklubom viac spolupracovať a poskytovať viac informácii o profesionálnych aktivitách či koncertoch a iných akciách, ktorých sa Tublatanka účastní ?

Odpoveď: Časopis Šlabikár mal svojho času významnú komunikačnú a informačnú úlohu. Doba však pokročila a je tu internet, ktorý má nezameniteľnú úlohu v komunikácii medzi ľuďmi.Stránka fanklubu má významnú úlohu v podpore komunikácie skalných fanúšikov okolo kapely Tublatanka. Za to Ti chcem aj touto formou poďakovať.Svojou angažovanosťou si nám veľa krát pomohla. Čo sa týka komunikácie medzi mami, nemám problém Ti odpovedať aj na tie najviac inpertinentné otázky v reálnom čase a k veci. Prvoradá je však moja práca a kontakty s usporiadateľmi,agentúrami, obchodníkmi, zvukármi, kapelou a technikmi.

Tublatanka už oslávila  svoje 25 výročie ale žiaľ,  stále nevydala ani knihu ani DVD. Fanúšikovia na tento darček ale  dlho čakajú, čím ich teda skôr plánujete prekvapiť DVD či knihou???

 Odpoveď: Na knihu je ešte čas, zbierame zážitky, ktoré sú ako víno- čím staršie tým lepšie. O DVD som už hovoril.

                                                                      
                                                                       Za rozhovor ďakuje Silvia a Mirka